Tenangkan Diri

2 comments
Daripada aku--
meroyan tak tentu pasal,
baik aku tenangkan diri,
alaaahh, bukan big deal pun kan?
so, what up's?

Relaxkan diri---
tenangkan minda.
jom cari tempat lebih tenang,
lebih aman, lebih hijau,
moga hati lebih cool.

Tempat?
mana-mana pun boleh,
selagi ada mampu,
selagi ada daya,
kat sini boleh,
kat sana pun boleh,

Hati?
Jangan ada prasangka buruk,
jangan tuduh tak tentu pasal,
kalau tak mau terluka,
cari orang yang sudi temani,
kalo silap langkah,
anggaplah salah diri sendiri,
JANGAN pernah cuba salahkan orang lain.
belaja dengan hati yang terbuka,
IKHLAS, USAHA,REDHA
dengan segala ketentuanNYA.
ALLAH S.W.T paling mengetahui.

Syukur--
ada yang memahami,
ada yang mengasihi,
ada yang mengambil berat,
paling bersyukur,
bila sentiasa rasa ALLAH S.W.T
yang sentiasa ada disisi.

Jarang aku coretkan begini-----
kadang kala, hati ini tak serupa wajah muka yang aku lalui,
harap aku sentiasa dapat TENANGkan diri,
ertikata lain,

SABAR.

.
Next PostNewer Post Previous PostOlder Post Home

2 comments